Zij-instroomtraject
voor het basisonderwijs
Ik voer gesprekken met toekomstige PABO-studenten voordat HBO afgestudeerden en/of werkenden met de zij-instroomopleiding van start gaan.
Als veldwerkassessor voer ik gesprekken met toekomstige PABO-studenten voordat HBO- afgestudeerden en/of werkenden met de zijinstroomopleiding van start gaan en wanneer ze het studietraject kunnen afronden.

Werkwijze

Er wordt een les bezocht en geobserveerd. In het nagesprek worden de al ontwikkelde kwaliteiten die het onderwijs raken, de competenties die nodig zijn voor het volgen van het verkorte traject en de praktijkles bij elkaar gebracht. Analyse van alle documenten, observatie en analyse van de les en het nagesprek zijn de ingrediënten om vanuit de adviesrol aan te geven of de student het tweejarige traject kan gaan volgen.

Eindgesprek op basis van portfolio

Na de tweejarige studie voer ik met de studenten het eindgesprek om formatief te beoordelen of aan alle eindkwalificaties wordt voldaan. Ook dan weer is de basis het uitgebreide portfolio, wordt er een les geobserveerd en geanalyseerd of alle competenties die een startbekwame leerkracht moet kunnen laten zien aanwezig zijn.

Ervaring en kwaliteiten

Onderwijs

Met 47 jaar ervaring in het onderwijs heb ik die wereld in al haar facetten in diverse rollen leren kennen. De eerste 25 jaar in scholen van groepsleerkracht, IB'er tot directeur en vanaf 2000 in de organisatie van centrale directie tot voorzitter college van bestuur.

Teamgroei

Groeien als individu of als
team is overal gelijk. Binnen iedere organisatie en bedrijf. Ik ben ervan overtuigd dat jouw drijfveren de basis
vormen van wie je bent, hoe je op anderen overkomt en hoe jouw team zich ontwikkeld.

Governance

Als bestuurder heb ik 22 jaar ervaring. 10 jaar daarvan gewerkt met een Raad van Toezicht. Deze brede kennis en ervaring komt goed van pas in mijn werk. Dienend en integer leiderschap spreekt mij aan. Altijd gericht op kwaliteit. Als Raad van Toezicht wil ik waardengedreven van waarde zijn.

Advies

Als veldwerkassessor voer ik belangstellende, verhelderende, kritische gesprekken met studenten, vrij van mijn eigen aannames. Wel met fingerspitzengefühl. Competenties, leeruitkomsten, praktijksituaties en het portfolio van de student staan centraal.

Interesse?

    © Copyright Ri Connect  |  Disclaimer  |  Vormgeving: Designstijl.nl  |  Realisatie: Meester Miedema
    envelopephone-handsetmap-marker